Ekoplaza

‘De’ Plek

Redelijk nieuw in de buurt is Ekoplaza. De supermarktketen voert een honderd procent biologisch assortiment en heeft ondertussen tachtig filialen in Nederland. Elke innovatie wordt eerst in De Pijp getest. Met reden…

Van onze BlogMasters verslaggever.

‘De vraag naar biologisch eten groeit snel in Nederland’, zegt Marc Luttmer. Hij is Rayonmanager bij Ekoplaza en stuurt 15 winkels aan, waarvan er 12 in Amsterdam gevestigd zijn. Daaronder ook de supermarkt aan de Stadhouderskade; een conceptstore waar nieuwe ideeën worden uitgeprobeerd. ‘Was biologisch eten eerder veelal iets voor de ‘donkergroene’ klant, de laatste jaren zie je dat een steeds breder publiek voor een bewuste leefstijl kiest’, zegt Luttmer.

‘De’ plek
De keten is in de jaren tachtig gestart als eenmanszaak in Amsterdam en gestaag gegroeid tot een landelijke dekking met tachtig winkels. ‘Biologisch en toch betaalbaar bewijst zich’, gaat Luttmer verder. ‘En dus hebben we nu extra de ruimte om te kijken hoe we dat kunnen uitbouwen. Wat slaat aan, wat niet? Welke producten hebben kans van slagen? De Pijp is de plek om dat te monitoren.’

De reden daarvoor is de diversiteit van de buurt. Een veelheid aan sociale klassen is er vertegenwoordigd. Je hebt goed opgeleide yuppen, mensen met minder geld, oudere mensen, alleenstaanden, en een enorm scala aan nationaliteiten. Luttmer: ‘Een experiment met koks in de winkel die maaltijden maken, doet het goed op de Stadhouderskade? Ok, dan kunnen we dat elders ook wel eens gaan doen. Olijfolie zelf tappen, smoothies maken, of pindakaas? Eerst in De Pijp. Ik ga niet zeggen dat deze buurt het centrum van de wereld is maar een centraal punt in onze onderneming is het wel. Het gebeurt hier gewoon net even eerder.’

Ekoplaza
Stadhouderskade 93
1073 AX Amsterdam
Telefoon: 020 676 7358

(C) 2016 BlogMasters
www.BlogMasters.com

Close Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.